İngiltere’de tartışmalara yol açan manken Eliza Rose Watson’ın OnlyFans reklam panolarına düzenleyici kurumdan yeşil ışık.
İngiltere’de Eliza Rose Watson adlı mankenin OnlyFans sayfasının reklam panolarında yer alması tartışmalara yol açtı. Çocukların görmesinin uygun olmadığı yönündeki şikayetler üzerine inceleme başlatan Birleşik Krallık düzenleyici kurumu, reklamlara onay verdi.
Reklam Standartları Kurumu (ASA), haziran ve temmuz aylarında Harrow, Tottenham, Lambeth ve Edgware’de görülen afişlerin yetişkinlere yönelik içerik barındırdığı ve uygunsuz olduğu yönünde 30 şikayet aldı.
Kullanılan reklam panolarından biri bir okula yaklaşık 450 metre mesafede yer alıyordu.
Şikayetçiler reklamın aşırı cinsel içerikli olduğunu ve kadınları nesneleştirdiğini savunuyordu.
ASA, Watson’ın kıyafetlerinin açık olmasına rağmen, görüntüde herhangi bir çıplaklık bulunmadığını ve Watson’ın verdiği pozun “hafif cinselliğin ötesine geçmediğini” söyledi.
Kurumdan yapılan açıklamada “Bayan Watson’ın görüntüsünün ve OnlyFans’a yapılan atıfların bazıları için rahatsız edici olabileceğini kabul etmekle birlikte, reklamın açıkça cinsel içerikli olmaması ve kadınları nesneleştirmemesi nedeniyle, ciddi veya yaygın bir rahatsızlığa neden olma ihtimalinin düşük olduğu sonucuna vardık,” ifadeleri yer aldı
Çevreci kuruluş Global Witness daha sonra panolardan üçünü devraldı ve geçen yıl kazancı 4,5 milyon sterlinden 10 milyon sterline çıkan BP CEO’su Bernard Looney’nin maaş paketini yorumlamak için bunları ‘OilyFans’ reklam panolarına dönüştürdü.
OnlyFans, yetişkinlere yönelik cinsel içeriklere abonelik hizmeti sunan bir sosyal medya platformu.
34 yaşındaki Watson, geçtiğimiz ay İngiliz tabloid gazetesi The Sun’a verdiği demeçte, OnlyFans’ta müstehcen görüntüler satarak ayda yaklaşık 200 bin sterlin kazandığını söyledi.
İngiltere’deki reklam panoları ve New York’un Times Meydanı’ndaki iki pano da dahil olmak üzere reklam kampanyası için yaklaşık 18 bin sterlin harcadığını belirtti.
Watson, reklam panolarına gelen tepkilerle ilgili olarak şunları söyledi:
“Eğer insanlar benim reklamımdan rahatsız oluyorsa, Ann Summers ve Jack Daniels reklamlarından da şikayetçi olduklarını varsayıyorum. Kumar, alkol, seks oyuncakları, iç çamaşırı reklamları görüyorsunuz, bu tür yetişkinlere yönelik reklamlarla benim yetişkinlere yönelik reklamım arasında hiçbir fark yok.”
“Bu gerçek bir iş – bir kumar ya da alkol şirketi çok daha yıkıcı etkileri olan reklamlarını yayınlayabiliyorsa, ben neden yayınlamayayım?”
ASA, afişlerin sorumsuzca yerleştirilmediği sonucuna vardı ve başka bir işlem yapılmasına gerek olmadığına karar verdi.
Ek kaynaklar • The Sun, Global Witness