Türk mobilya sektörü Rusya ile güçlerini birleştiriyor Türkiye’nin Rusya’daki payını artırmanın tam zamanı 1.000’den fazla katılımcı ve 100 bine yakın ziyaretçisiyle Rusya’nın en büyük mobilya fuarı olan Mebel Fuarı’na, Rusya ve Çin’den sonra en büyük katılım 62 firmayla Türkiye’den gerçekleşti. Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri Sanayi Meclisi, Ege Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği koordinasyonunda, İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği’nin katılımıyla Orta Anadolu ve Akdeniz ve Orta Anadolu Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği. Ürün İhracatçıları Birliği, 20-24 Kasım 2023 tarihleri arasında Moskova’da düzenlenen Mebel 2023 Fuarı’nda ortak bilgilendirme standı düzenledi. İlişkilerimizin iyi olduğu bu dönemi iyi değerlendirip, avantaja çevirmemiz gerekiyor. Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ali Fuat Gürle ise şunları söyledi: “4 birliğin ortağı olarak katıldığımız fuarda güçlü bir heyetle Türk mobilya sektörünü en iyi şekilde temsil ettik. Fuara mobilya firmalarının yanı sıra mobilya aksesuarları, makine ve alt sektördeki firmalar da yoğun katılım gösterdi. Rusya’ya uygulanan ambargo nedeniyle mobilya sektöründeki rakiplerimiz İtalya, Almanya, Polonya vb. Ülkelerin katılımı olmadı. Türkiye ile ilişkilerin iyi olduğu bu dönemi avantaja çevirmek gerekiyor. Firmalarımızın Rusya pazarına odaklanıp Türkiye’nin bu pazardaki payını artırmasının tam zamanı. Bu fırsatı kaçırmamalıyız. Moskova Büyükelçimiz Tanju Bilgiç ve Moskova ticaret danışmanlarımızla görüşmelerde bulunduk. “Türkiye olarak daha güçlü bir Türk markasıyla katma değer yaratarak bu pazarda nasıl daha büyük yer edinebileceğimizi tartıştık.” Dedi. Premium ürünler ve ev mobilyalarıyla pazara girme şansımız çok daha fazla. Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Hikmet Güngör, şunları söyledi: “Rusya ambargonun ardından mobilya üretimini artırmaya başladı, dolayısıyla aksesuar ve mobilya alt sektörüne yoğun talep oluştu. Türkiye’den Rusya’ya gelen ürünler Ukrayna üzerinden gönderilmediğinden nakliye maliyetleri ve süreleri uzadı, bu da dezavantaj oldu. Rus firmaları genellikle nakliye ve gümrük işlemleriyle uğraşmak istemediği için burada depoları bulunan firmalar avantajlı bir konuma sahip. Çin pazara hakim, özellikle yük taşımacılığında avantajlı. Bu nedenle orta ve alt segment ürünlerde rekabet zorlaşıyor. Premium ürünler ve ev mobilyalarıyla pazara girme şansımız çok daha fazla. Rusya’da mobilya mağazaları genellikle mobilya alışveriş merkezlerinin bulunduğu bölgede yer alıyor ve orada firmalarımızın varlığı önemli. E-ticaret yoluyla mobilya satışı da oldukça yaygındır. Bu kanalı da kullanmalıyız. Fuara katılımımız sırasında genel olarak Türk mobilyasının marka değerini artırmamız gerektiğini bir kez daha gözlemledik. Biz sendikalar olarak bu konuda var gücümüzle çalışıyoruz ve üzerimize düşen her türlü çalışmayı yapmaya hazırız. Ama en önemlisi bu noktada firmalarımızın da gelişmesi gerekiyor. “Özgün, rekabetçi ve kaliteli ürün ve hizmet sunabildiğimiz sürece bu pazarda başarılı olmamamız için hiçbir neden yok.” dedi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
—–Sponsorlu Bağlantılar—–
—–Sponsorlu Bağlantılar—–
—–Sponsorlu Bağlantılar—–