Nikkei gazetesi, Japon Mitsubishi Motors’un toplam satışları 8 milyonu aşan otomobil üreticileri Honda Motor ve Nissan Motor ile birlik kurmaya hazırlandığını yazdı.
Yüzde 34’ü Nissan’a ait olan Mitsubishi Motors’un, Honda ve Nissan ile olan stratejik ortaklıklarının ayrıntılarını tamamlamak için çalışacağını söyleyen Nikkei, üç şirketin araçları kontrol eden yerleşik yazılımı standartlaştırmayı planladıklarını da sözlerine ekledi.
Mitsubishi Motors rapor hakkında yorum yapmaktan kaçınırken, Nissan sözcüsü yalnızca raporun her iki şirket tarafından açıklanan hiçbir şeye dayanmadığını söyledi. Honda sözcüsü yorum talebine yanıt vermedi.
NISSAN’IN KÜRESEL SATIŞ DÜŞÜŞÜ
Japonya’nın üçüncü büyük otomobil üreticisi Nissan, Mart ayında sona eren yılda küresel satışlarının yarısını oluşturan en büyük iki pazarı olan ABD ve Çin’de yavaş yavaş pazar payını kaybediyor.
Şirket, ABD’deki derin iskontoların neredeyse ilk çeyrek kârını neredeyse tamamen ortadan kaldırmasının ardından Perşembe günü yıllık tahminini düşürdü.
Nissan ve Honda, Mart ayında yaptıkları açıklamada, elektrikli araç bileşenleri ve otomotiv yazılım platformlarında yapay zeka üretimi konusunda iş birliği yapmak için stratejik bir ortaklık düşündüklerini belirtmişti.
Nissan ve Fransız Renault ile uzun süredir devam eden bir ittifakın parçası olan Mitsubishi Motors, geçen yıl üç otomobil üreticisinin daha küçük ama daha pragmatik ve çevik bir ortaklık amacıyla yeniden yapılanma konusunda anlaşmaya varmasıyla yeni bir sayfa açıyor.
ÇİN REKABETÇİSİ ETKİLİ OLDU
Nissan, Honda ve Mitsubishi Motors arasındaki ayrı bir işbirliği, Japon otomobil üreticilerinin maliyetleri düşürmelerine ve Çin’in BYD ve Tesla gibi şirketlerin hakim olduğu elektrikli araçlardaki zorlu rekabetle mücadele etmek için kendilerini güçlendirmelerine yardımcı olabilir.
Bu ortaklığın gelişmesinin ardından Mitsubishi Motors’un hisseleri öğleden sonraki işlemlerde %6,3 arttı. Nissan hisseleri %2,8, Honda hisseleri ise %2,6 arttı.
Dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin’de, Japon markaları daha önce güçlüydü ancak şimdi üretimi hızla artıran ve düşük fiyatlı, yazılımla donatılmış araçlarla tüketicilerin ilgisini çeken yerli otomobil üreticileriyle karşı karşıya.